3 hurtige tips til god e-mailmarkedsføring

1. Et nyhedsbrev skal skabe værdi for modtageren.

Du skal derfor ikke kun snakke om dig selv, om hvad du har opnået er og hvor meget erfaring du har. Forsøg heller ikke kun at sælge i dine nyhedsbreve. Skriv i stedet om hvad du kan gøre for modtageren på baggrund af din erfaring og del ud af din viden.

2. Du skal uddanne din modtager til at forstå, at de har behov for det du tilbyder.

Kend din modtager og fortæl dem noget de har brug for at vide i hver mail. På den måde får modtageren en positiv indstilling overfor dig.

3. Emnelinjen skal sælge nyhedsbrevet.

Her er det vigtigt at skrive som du taler. Skab nysgerrighed hos kunden ved fx at lave et spørgsmål eller at skrive om noget du ved kunden er kritisk overfor. Skriv korte sætninger. Husk skriv personligt og levende. Test også om emnelinjen er for lang i forskellige e-mailklienter, så en vigtig pointe ikke går tabt.